Bądź: Wyszukaj na stronie z użyciem Google
reklama:

wtorek, 23 lutego 2010

Blender 2.5 Alpha z funkcją rzeźbienia

Autor: , 09:00, wtorek, 23 lutego 2010


Blender to jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi, które są rozwijane dla Linuksa i często wykorzystywane do profesjonalnych projektów.

Sam bawiłem się Blenderem wielokrotnie, także na Windowsie gdzie z tego co zaobserwowałem sprawuje się on właściwie identycznie jak w innych systemach. Tym razem nowością jest udostępnienie 64-bitowej paczki dla Mac OS, na co czekało bardzo wielu użytkowników tego systemu. Interfejs Blendera jest unikatowy i chyba właśnie użytkownikom Linuksa jest najprościej go opanować, gdyż są przyzwyczajeni do niestandardowych motywów i zachowań aplikacji.

To właśnie w interfejsie wprowadzono w ostatnich wersjach najwięcej zmian z których najważniejsze to: możliwość oddzielenia wybranego okna (widoczne na poniższym obrazku), łączenie różnych rodzajów menu roboczych czy tworzenie tak zwanych "pod-stref" co pozwala praktycznie dowolnie modyfikować obszar roboczy narzędzia.

W ostatnich wersjach pojawiła się także możliwość wygodnej konfiguracji skrótów klawiszowych co bardzo dobrze widać na poniższym obrazku:

Droga do finalnej wersji wydania 2.6 jest jeszcze dość długa i spotkamy na niej jeszcze trzy wydania testowe, przy czym wersja stabilna ma się ukazać na początku wakacji:

Na koniec warto poświęcić chwilę na przyjrzenie się wręcz genialnym funkcjom dynamicznej zmiany rozdzielczości renderowanego obrazu (w trybie projektu) i rzeźbienia. Zawsze podziwiam grafików pracujących w tego typu aplikacjach bo o ile na filmiku całość wygląda prosto, to o tym jak jest to trudne zajęcie przekona się jedynie ten kto sam spróbuje narysować choć prosty przedmiot.



źródło: blender.org

Tagi: , ,

blog comments powered by Disqus

Prześlij komentarz


Popularne posty

Etykiety