Bądź: Wyszukaj na stronie z użyciem Google
reklama:

poniedziałek, 15 lutego 2010

Nowy silnik graficzny dla Linuksowych gier

Autor: , 13:56, poniedziałek, 15 lutego 2010


Większość gier na Linuksa to przede wszystkim aplikacje 2D oferujące zamiast rozbudowanej grafiki, ciekawą fabułę i dodatki w trybie sieciowym. Nie można jednakże zapomnieć o wielu świetnych tytułach 3D takich jak Warsow (silnik QFusion) czy Nexuis (silnik DarkPlaces).

Reszta mniej znanych tytułów bazuje zwykle na mniej wymagającym i elastycznym silniku ioquake3 - oczywiście wykorzystującym OpenGL. Cały czas trwają jednak prace nad nowymi tworami takimi jak bohater tego wpisu nazwany roboczo "AnKi Engine".

Jak zaznaczają twórcy poza Linuksem powinien on prawidłowo działać także na Windowsie, jednak nigdy do tej pory nie był tam kompilowany. AnKi wykorzystuje funkcje OpenGL takie jak (pisownia ang.): "deferred shading, shadow mapping, Screen Space Ambient Occlusion (SSAO), High Dynamic Range (HDR), Spherical Environment Mapping, Light Scattering, Parallax Mapping".

Całość zostanie najprawdopodobniej udostępniona na licencjach Creative Commons i już teraz można podziwiać efekty generowane przez silnik na filmiku z końcu wpisu. Niestety programiści nie udostępnili żadnej wersji testowej dla użytkowników, więc pozostaje nam jedynie oczekiwanie.


źródło: phoronix.com

Tagi: , ,

blog comments powered by Disqus

Prześlij komentarz


Popularne posty

Etykiety