Bądź: Wyszukaj na stronie z użyciem Google
reklama:

piątek, 5 marca 2010

Quake Live - rok po starcie i trochę ciekawych statystyk

Autor: , 15:00, piątek, 5 marca 2010


Ćwierć miliona graczy po pierwszym roku od uruchomienia gry i niebywały sukces spowodowany prostotą i wygodą rozgrywki to tylko niektóre fakty cechujące grę przeglądarkową Quake Live. Po raz pierwszy udało się bowiem przenieść pełnoprawną rozgrywkę w 3D do sieci i to bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania czy wykupywania licencji.

W praktyce, jedyne co musimy zrobić to doinstalować do Firefoksa kilkunastu megabajtowy plugin, który umożliwi przeglądarce wykonywanie prostych instrukcji z wykorzystaniem OpenGL. Wymagania sprzętowe nie są duże, zatem gra szybko zyskała niebywałą popularność i zyskała wielu stałych użytkowników. O instalacji gry pisałem już wcześniej.



Quake Live skończyło niedawno pierwsze urodziny, w związku z czym twórcy pochwalili się ciekawymi statystykami, które przez rok towarzyszyły użytkownikom. Gracze spędzili przed przeglądarką łącznie ponad 8,9 miliona godzin przy ponad 60 milionach rozgrywek. Udało się im łącznie zdobyć 8 milionów odznaczeń i zaliczyć ponad 810 milionów "fragów".

Użytkownikiem, który spędził przy grze najwięcej czasu okazał się Pudrick - na graniu upłynęło mu łącznie dwa miesiące (czyli biorąc pod uwagę, że czasem spał - prawie pół roku). Inne rekordy dotyczyły liczby zabić przeciwników i tutaj zdecydowanym liderem okazał się Yakumo z wynikiem ponad 258,000. Gdyby zabijał co sekundę, zajęłoby mu to prawie trzy doby ciągłej gry.

W związku z dużą popularnością gry, na odbywających się obecnie targach CeBIT rozgrywany będzie konkurs z udziałem profesjonalnych graczy. Jeśli ktoś wybiera się do Hannoveru na targi, z pewnością warto uwzględnić to w planach.

W związku z rocznicą programiści przygotowali nowe mapy na miły początek kolejnego roku. Nietrudno dostrzec, że coraz więcej narzędzi użytkowych przenosi się do internetu a co za tym idzie mamy do nich prostszy dostęp przez co chętniej z nich korzystamy. Ten ciąg przyczynowo-skutkowy sprawia, że już za jakiś czas w ten sposób udostępniane będą udostępniane niemal wszystkie aplikacje, które tylko dadzą się tak uruchomić. Jedyne nad czym warto jeszcze popracować to wydajność, która obecnie pozostawia jeszcze wiele do życzenia.
blog comments powered by Disqus

Prześlij komentarz


Popularne posty

Etykiety