Bądź: Wyszukaj na stronie z użyciem Google
reklama:

niedziela, 15 maja 2011

Interaktywny sen w WebGL

Autor: , 09:39, niedziela, 15 maja 2011


Obraz wygenerowany w przeglądarce dzięki WebGL. Fot: Google.
Przeglądarki coraz lepiej radzą sobie z generowaniem grafiki. Jest to jedna z większych szans Linuksa w walce z konkurencyjnymi systemami operacyjnymi, jednak pojawia się również kilka problemów.

Na niedawnej konferencji Google I/O prezentowano wiele interesujących rozwiązań, a jednym z nich był projekt “3 Dreams of Black”. W skrócie, polega on na generowaniu interaktywnych animacji w oknie przeglądarki. Można to nazywać filmami, snami, ale oczywiste jest, że są to podwaliny pod pełnoprawne gry.

Chrome OS, którego premiera zbliża się wielkimi krokami będzie obsługiwał właśnie wyłącznie tego typu narzędzia. W Chrome Web Store już teraz pojawia się cała masa aplikacji, które działają wyłącznie w połączeniu z przeglądarką.

Można się oczywiście czepiać, że nie wydaje się to najlepszy sposób na osiągnięcie dobrej wydajności czy po raz kolejny zarzucać próbę uzależniania użytkowników od cloud computingu. Trzeba jednak przyznać, że pomysł Google na walkę z systemami Microsoftu jest niezwykle interesujący i co najważniejsze, ma duże szanse powodzenia.

Jeśli Chrome OS, które bazuje na okrojonej wersji Debiana, będzie potrafiło uruchamiać w połączeniu z Chrome dziesiątki tysięcy aplikacji, inne dystrybucje takie jak Ubuntu również nie powinny mieć z tym problemów.

"Interaktywny sen" można przetestować również u siebie, jednak jego wymagania sprzętowe nie są najmniejsze. Całość znajdziecie na stronie ro.me, a fragmenty w filmiku na końcu wpisu.

Obraz wygenerowany w przeglądarce dzięki WebGL. Fot: Google.

Obraz wygenerowany w przeglądarce dzięki WebGL. Fot: Google.

blog comments powered by Disqus

Prześlij komentarz


Popularne posty

Etykiety